20 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu 20 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu

20 april

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg ReneenPetra

21 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo,
Vanmorgen naar Wild Bill's (de naam is al leuk) Airboat Tours in het plaatsje Inverness gereden. Daar moest het dan echt gaan gebeuren....Krokodillen gaan zien.
Wij vertrokken met bewolking en de kap van de auto open, maar hoe dichter wij bij het eindpunt kwamen hoe meer wij ons af vroegen of wij wel door moesten rijden, ze gaven ook best wel noodweer op, storm met stevige regenbuien en onweer, en dan varen de boten ook niet uit.
Toch maar de gok genomen, en gelukkig is het tijdens de tocht drooggebleven.
Wij kwamen om 10.30 uur aan het was ongeveer 2 uur rijden vanaf Orlando.
De eerst volgende boot vertrok om 11.00 uur dus dat was mazzel hebben -> korte wachttijd dit keer. Even wat rondgenuffeld in het souvenierswinkeltje en toen konden wij aan boord van de airboat (moerasboot) ook weer een hele belevenis wij kregen ook gehoorbeschermers dus dat beloofde wat.
De tocht duurde een uur.
De kapitein vertelde dat het hoog water was en dat de krokodillen daardoor
moeilijker te zien/vinden zijn, omdat de oevers dan ook onder water staan.
Hebben wij weer....
Na 10 minuten zagen wij de eerste krokodil en al snel volgde nummer 2,3,4 en 5. Ook zwommen er grote waterschildpadden en vlogen er diverse roofvogels over.
Het was best wel raar om in een bootje zo dichtbij een krokodil te zitten, en als je dan door het moeras vaart denk je bij elk geluid of beweging in het water dat het een krokodil is.
Het was echt weer top.
Na de tocht het was ongeveer 12.00 uur stonden we een tweestrijd waar we naar toe zouden gaan strand of naar de outlet shoppen. Het strand lonkte ook het was alweer ruim 30 graden.
Nou lang nadenken hadden wij niet want het werd steeds donkerder en om 13.00 uur begon het flink te regenen, en nu regent het nog steeds, en het is nu 20.45 uur.
Dus op naar de outlet -> heel vervelend....het was leuk een hoop merken bij elkaar maar zo goedkoop als iedereen zegt vonden wij het niet. Of ik heb een dure smaak...
Ik heb wel een paar blauwe nike gympen gekocht die waren in de sale.
Daar nog even wat gegeten en naar huis.. Wij waren inmiddels nat geworden want niet alles is overdekt.
Morgen geven ze weer regen op,we hebben nog geen idee wat we gaan doen.

Groetjes,
Rene en peet