19 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu 19 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu

19 april

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg ReneenPetra

20 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo,
Vandaag drukke dag voor de boeg dus vroeg op pad.
De zon begon al aardig te branden dus dat begon goed. Kap van de auto open en insmeren want dat is hier echt nodig als hij brand.
De eerste stop was om te tanken, is hier heel raar rechts zit de Bp en daar kost de benzine $2,24 een gallon en er recht tegenover zit de shell en daar is de benzine $2,54 is toch bizar wij nederlanders rijden al om voor 3 cent.
Maar goed nog even een starbuck koffie gehaald voor onderweg want het was ruim 2 uur rijden naar st.Augustin. Daar aangekomen eerst weer een uitdaging een parkeerplaats... uiteindelijk na diverse rondjes weer gevonden. St. Augustine is het oudste plaatsje van Amerika.
Je kan de sfeer daar nog echt voelen al die oude houten huisjes echt leuk om door al die oude straatjes te lopen.
Daar even rondgekeken en een ijsje gekocht en daarna naar Fort Castillo de San Marcos, dit is een fort gebouwd in 1672.
Was wel leuk om gezien te hebben. Daarna doorgereden naar Daytona internationaal speedway (wereldberoemd racecircuit gelegen in Daytona Beach). We hebben wel een tour met een tram gedaan, moest wel anders kom je nergens, nu van alles gezien en zelfs op de start en finish lijn gestaan.
De inspectie vieuwing, en de garageboxen hebben we ook gezien stonden raceauto' s in. Had niet gedacht dat ik het zo leuk zou vinden wat is dit groot echt niet normaal.
Er zijn 147.000 zitjes echt zoveel. We waren ook nog op de foto geweest maar om $35,00 voor 3 foto's te betalen vonden wij teveel. Rene heeft nog wel een leuk t-shirt gekocht
Het was de bedoeling om s' middags naar Daytona beach te gaan lekker relaxen, (daar mag je met de auto op het strand ook apart) maarja Rene was daar niet weg te krijgen. Hij vond het toch wel sneu voor mij dus zij wij om 17.00 uur toch nog richting strand gegaan, het was inmiddels nog 35 graden.
Toen wij daar aankwamen en op het strand stonden met de auto, het was ongeveer 10 minuten rijden vanaf het circuit begon het keihard te onweren en te regenen.
Toch nog even snel foto's gemaakt.
Rene wilde de zee nog in om af te koelen maar iedereen werd de zee uitgehaald door de lifeguard.
Toen maar richting huis gegaan.