18 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu 18 april - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu

18 april

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg ReneenPetra

19 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo,
Vandaag naar crystal water, om te gaan zwemmen met manatees.
Dat zijn zeekoeien die wel 1500 pond kunnen wegen.
Wij zijn met een boot naar de manatees gevaren, wij hadden een erg leuke kapitein en waren met z' n viertjes was erg lux.
Wij hadden al verhalen van Patrick en Franca gehoord en die hadden gezegd dat dit echt heel leuk was.
Nou ik, wij kunnen zeggen dat het heeeeeeeel leuk is, wat een beesten joh en groot. Wij hebben er 7 gezien het is altijd maar de vraag hoeveel er zijn.
Manatees liggen op de bodem en komen af en toe naar boven om adem te halen, voor de rest grazen ze net als koeien de bodem van de zee af naar gras en planten.
Na het zwemmen zjjn wij naar een natuurlijke waterbron gevaren, dat was een heldere lagoon, waar het verse heldere water vandaan komt.
Ook erg mooi. Er zwommen daar grote vissen en grote schildpadden.
Daarna rustig teruggevaren want dat op dat hele stuk kan je manatees tegenkomen, ze zwemmen door het hele meer. Er wordt ongeveer 10% geraakt door de pleziervaart, ze krijgen alleen beschadigingen gaan er gelukkig niet aan dood.
Er zijn nog 6000 manatees over de hele wereld waarvan 800 in Florida.
Na de manatees richting strand gereden het was inmiddels 16.00 uur maar nog steeds bewolkt en rond de 30 graden.
Onderweg op een landweg moeten stoppen want er stak een schildpad over en die had geen haast.
Na een uur weer richting huis gegaan want het was nog 2 uur rijden.
Onderweg pizza en pasta gehaald en bij de bungalow opgegeten.
Als het weer morgen goed is, gaan we naar st. Augustine dat is het oudste plaatsje van Amerika...op de terugweg naar Daytona en Daytona beach.
Groetjes,
Rene en Petra