5 april 1e paasdag - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu 5 april 1e paasdag - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van ReneenPetra Leenheer - WaarBenJij.nu

5 april 1e paasdag

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg ReneenPetra

06 April 2015 | Verenigde Staten, Cortez

hallo,
Gisteren helemaal vergeten dat het pasen was/ is.
Rene en ik wensen jullie natuurlijk een happy easter, ze doen hier wel aan pasen het hangt bij de supermarkten aan de deur, maar voor de rest leeft het niet echt hier.

Vanmorgen weer op tijd gaan rijden richting dead horse point onderweg stak er ineens een coyote over, de kenners weten wel wat dit. Voor de niet kenners, dit is een prairiehond prachtig beest trouwens, hij was helaas te snel om te fotograferen.
Daarna de gang erin, hoe vroeger je bjj de parken aankomt hoe beter er staat namelijk al vroeg een lange rij auto's voor de ingang.
Rene moest onderweg een paar keer vol in de remmen voor een kudde overstekende koeien.
Dead horse point is een nationaal park en bij dit punt kijk je uit over de colorado rivier -> zie foto.
Daar koffie gedronken en richting Arches ook een nationaal park hier staan 2000 boogbruggen die zijn gebruikt voor diverse films.
Daar een paar bruggen bekekenen en vastgelegd en toen richting hotel.
We zijn nu Utah uit en zijn in colorado en slapen in het dorpje Cortez.
Morgen gaan we richting Mesa verde hier zijn grotwoningen van de indianen te zien en de four corners -> hier sta je met een voet in 4 staten van de USA -> NW MEXICO, COLLORADO, UTAH EN ARIZONA.
Daarzna rijden we naar Page Lake Powel en overnachten daar in de buurt.
Al met al weer een mooie en drukke dag voor de boeg.
Het weer is hier geweldig s' morgens best fris 5-10 graden, in de loop van de ochtend kan de korte broek weer aan en wordt het gewoon warm ongeveer 25 graden.
Fijne paasdag nog voor iedereen morgen.

Groetjes,
rene en peet